Nyheter
AI för effektivare servicedesk – Agio visar Generativ AI som löser riktiga problem i offentlig sektor

2024-11-11

AI för effektivare servicedesk – Agio visar Generativ AI som löser riktiga problem i offentlig sektor

Agio har inom initiativet Create tillsammans med Region Blekinge och IBM skapat en pilot för regionens IT-servicedesk.

Piloten visar på potentialen med Generativ AI som frigörare av tid för medarbetare, minskar stress och kortar ledtider för ärendehantering. Med en AI-baserade servicedesk är visionen att förenkla för medarbetare när de söker efter information i kunskapsdatabaser eller genom automatisk registrering av ärenden.  Medarbetare i verksamheten kan med AI-baserad självbetjäning, både skapa och få ärenden lösta snabbare och effektivare genom ett självlärande med återanvändande av nya ärendekunskaper.
Vid byggandet av piloten har IBMs AI-och automationsplattform WatsonX använts som också säkerställer kontrollerbar AI genom funktioner för spårbarhet och uppföljning.

 

Vill ni veta mer? Välkommen att träffa oss på IBM  Create Demoday i Stockholm den 27 november, Mer info >

Eller kontakta Annika så berättar hon mer!

annika.sallstrom@agio.se

Tel. 070 – 373 33 10

Mer om initativet  Create >

Agio har tillsammans med Region Blekinge och IBM skapat en pilot för regionens IT-servicedesk.

Vill ni veta mer? Välkommen att träffa oss på IBM  Create Demoday i Stockholm den 27 november, Mer info >

Eller kontakta Annika så berättar hon mer!

annika.sallstrom@agio.se

Tel. 070 – 373 33 10

Mer om initativet  Create >